Product toegevoegd

Damhert Nutrition

MenuSluiten

Bedrijfsinfo

Damhert staat in voor de ontwikkeling, productie én distributie van functionele, gezonde voeding. Het gaat hier om voeding met een ‘functie’, preventief en ondersteunend te gebruiken door de consument. Deze producten zijn terug te vinden in het dieetschap van elke betere supermarkt!

Al meer dan 40 jaar staat Damhert op de eerste rij van de functionele voeding met een ruim gamma gezonde en vooral lekkere producten! Sindsdien is de groep ‘bewuste eters’ onder ons - samen met hun eisen - flink gestegen. 

Omdat men vandaag de dag om verschillende redenen (allergieën en kwaaltjes, milieu, kwaliteitszekerheid,...) voor Damhert kiest, is het gamma ook zienderogen gegroeid (met zo’n 1000 referenties). Heel wat mensen verdragen bijvoorbeeld geen gluten, we tellen ook alsmaar meer diabetes-patiënten en allergieën,… 

Naast die ‘welvaartsziekten’ is er de groeiende bekommernis om minder zout, vet en suikers te consumeren, hetzij om gezondheids- of fitnessredenen. Damhert staat voor een concept om al die verschillende groepen ‘meerwaarde-eters’ te bedienen: wil je een gezond ontbijt samenstellen, een volledig en evenwichtig middagmaal, een suikervrij tussendoortje of een gezond kopje thee,... 

Met ons assortiment suikervrije, glutenvrije, lactosevrije, zoutarme, biologische en vegetarische voeding, heeft Damhert voor ieder wat wils! Een 20-tal voedingsupplementen van zeer hoge kwaliteit, maken dit gezond gamma compleet. Het gamma wordt voortdurend aangepast aan nieuwe noden, eettrends en andere consumptiegewoonten. Als KMO kunnen we hier alert op inspelen. 

De distributie van deze producten gebeurt via meerdere kanalen: naar de supermarkt via Damhert, naar de natuurwinkel via Haagland Reform en naar de apotheek via 2Pharma. Het onderzoek naar en de ontwikkeling van de producten gebeurt door zusteronderneming Nutrilab. Damhert wordt met andere woorden samen met haar ‘zusters’ overkoepeld door de holding Biofood Invest.

Binnen deze verschillende distributiekanalen wordt er gewerkt via een systeem van ‘full service merchandising’: we beleveren de winkels zelf, plaatsen alles zelf in het schap en volgen de verkoop nauw op door regelmatige bezoeken van onze vertegenwoordigers aan de ruim 2500 verkooppunten.